Saturday 13 August 2011

KERJA KEPADA KERJAYA......BEIJING MARCH 2010.....

 MPPP

Pejabat aku dulu,hampir 6 tahun aku mencari rezeki,alhamdullillah,Gred U17,
Jawatan Tetap dan Berpencen.byk pengalaman aku dpt semasa berkerja di MPPP.
kini semua itu tinggal kenangan.
atas pilihan aku sendiri,setelah berbincang dgn isteri tersayang,teman hidupku.aku buat keputusan kpd diriku.
selepas 2 bulan aku bersama AT181,pada bulan November 2009,
aku ambil keputusan utk letak jawatan.aku nekad dan aku yakin,
rezeki itu tetap ada selagi aku berusaha tanpa jemu.aku semakin faham ttg berniaga,
aku semakin jelas nampak apa yg blh kami sekeluarga dpt bila menceburkan diri dlm berniaga bersama AT181.
ada jg yg membantah aku berhenti kerja,mcm2 pandangan dan cakap2 yg aku terima.
rugila berhenti,gila punya keputusan,tak takut ke hidup susah bila dh berhenti??
kenapa nk takut dgn susah,dulu perkataan susah dah biasa dgn aku.
bermacam kerja aku penah buat,perkataan susah,sempit,habis modal,poket kering....dulu amat biasa bagi aku.
sekarang alhamdullillah,syukur dgn rezeki dariNYA.
aku penah hidup susah,kawan2,rakan2,sedara mara pun ada yg buat2 tak nampak.
hihihi......itulah dunia kan....
tapi aku senyum sajalah,sbb aku tahu apa yg aku buat.aku yakin keputusan aku tepat.
dan yg penting bagiku,
TIADA SIAPA DAPAT MEMBANTU AKU,MELAINKAN AKU SENDIRI YG BANTU DIRIKU SENDIRI.
keputusan gila....???tak apa.asalkan gila kearah yg lebih baik demi masa depan aku sekeluarga.
jom tengok kejayaan aku dan rakan kongsi semasa diawal awal pembabitan bersama AT181.
hasil dr keputusan gila aku.....hihi.

DI KLIA.MELANCONG KE
BEIJING MARCH 2010

 Di KLIA nk terbang ke Beijing.1st time nk pergi jauh sikit dari Indonesia,jauh sikit dari Thailand.
1st time buat pasport sendiri....hahaha.aku ke Beijing bersama rakan kongsi aku,
Am...Tahniah yer Am,sbb sama2 fight,sama2 ke Beijing,sama2 tinggal isteri utk ke Beijing....hahaha
isteri2 kami jgn marah k,nanti kami bawa pergi melancong k....hihi..

TEMBOK BESAR CHINA

5000 km panjangnya.....



Bersama rakan kongsi DSM Am dan teman seperjuangan
DSM Irtiza

STADIUM SARANG BURUNG @ STADIUM OLIMPIK
BEIJING CHINA

unik rekaannya

Sebahagian warga AT181 Utara

Bersama rakan kongsi....DSM Am.
sama2 1st time ada pasport sendiri...sama2 1st time naik kapal terbang selama 6 jam...hihi


KOTA LARANGAN.BEIJING,CHINA
Suatu masa dahulu,disinilah istana
MAHARAJA

Boleh ais kacang tak...hihi

 Setiap tempat dlm Kota Larangan ini memang cantik.
ditambah plak dgn salji tu....fuuhhhh,memang syok sgt.
1st time tgk dan dpt pegang salji,terasa seperti mimpi
suhu masa di Beijing -7 Darjah Celcius.....tu pun dh tak tahan sejuk dah tu...hihihi


BERSAMA MENTOR DAN IDOLA


CDM KARTINI
CDM KAMARUDIN
CDM FITRI

CDM KAMARUDIN DAN DSM AM

.CDM FARIDAH DAN CDM DZULFAUZILAH

No comments:

Post a Comment