Monday 19 September 2011

JANGAN DILUPAKAN

Sekadar untuk renungan bersama......


WOW..!!!
Seronoknya dapat duit..kan...huhu
Lagi seronok bila ianya datang dari usaha hasil kerja kita
titik peluh kita.
kepuasan dan nikmatnya...hanya tuhan saja yg tahu.
syukur banyak2 kepadaNYA diatas rezeki yg dilimpahkan.
tak kiralah makan gaji atau berkerja sendiri atau berniaga...
semuanya ada rezeki masing2.
tapi dalam keadaan aku senyum,seronok,selesa dan lega mendapat imbuhan...
pernahkah aku terfikir kepada mereka yang tidak sebaik kita nasibnya..??
pernahkah aku terfikir kepada mereka yg masih kecil....yang sudah menjadi yatim piatu...??
pernahkah aku terfikir kepada mereka yang makan apa yang ada,pakai apa yang ada...??
pernahkah aku terfikir kepada mereka yang tidak pernah meminta walaupun mereka sebenarnya daif..??
sekadar untuk peringatan pada diriku dan juga kawan2 semua,semoga kita tidak lupakan
kepada mereka2 yang betul2 memerlukan sumbangan.sumbangan bermacam cara...
terpulanglah kepada kita untuk memberinya dalam cara yang macam mana.
semoga sumbangan ikhlas dari kita dapat membantu dan meringankan beban mereka yg memerlukan.
sekurang2nya...org2 di sekeliling kita yg tak mampu,yang daif,yang yatim piatu...
dapatlah juga mereka merasa sama nikmat dari Yang Maha Esa.
dapatlah juga mereka tersenyum,berseronok,merasa sedikit selesa dan lega.
pada semua kawan2 semua,bukan niat saya untuk berceramah
tapi sekadar peringatan kepada diriku dan kawan2 sekalian.

No comments:

Post a Comment